Postens siste frist for julepost er lørdag 16. desember, så dermed er vår siste frist fredag 15. desember om morgenen.
Tilbud pga av liten skade øverst i ryggen.
"A flabbergasting experiment in publishing hubris, Monograph
charts the art and literary world's increasing tolerance for the language
of the empathetic doodle directly through the work of one of its most
esthetically constipated practitioners.
For thirty years, writer and artist (i.e. cartoonist) Chris Ware (b. 1967)
has been testing the patience of readers and fine art fans with his
complicated and difficult-to-comprehend picture stories in the pages of
The New Yorker, The New York Times and other charitable
periodicals - to say nothing of challenging the walls of the MCA
Chicago and the Whitney Museum of American Art with his
unevocative delineations and diagrams.
Arranged chronologically with all thoughtful critical and contemporary
discussion common to the art book genre jettisoned in favor of Mr. Ware's
unchecked anecdotes and unscrupulous personal asides, the author-as-subject
has nonetheless tried as clearly and convivially as possible to provide a
contrite, companionable guide to an otherwise unnavigable jumble of product
spanning his days as a pale magnet for athletic upperclassmen's' ire up to
his contemporary life as a stay-at-home dad and agoraphobic graphic
novelist.
Shrewdly selected personal photos distract from justifiably little-seen
early experiments littered among never-before- seen paintings and
sculptures, all padded out with high-quality scans of original artwork
publicizing jottings, mistakes, blunders and, especially, Mr. Ware's
University juvenilia via which the reader can track a general cultural
increase in tolerance for quality's decline since his work first came on
"the scene." Expensive, heavy, and fashioned from the finest uncoated paper
and soy-based ink, this thigh-crushing book is certain to cut off the
circulation of all but the most active of comics boosters."
Februar 1917. I Russlands hovedstad Petrograd demonstrerer kvinnelige arbeidere mot nød og matmangel. I løpet av få dager reiser hele folket seg mot tsarens regime, mot utbytting i fabrikkene og slaveri på jordene.
Dette blir starten på en av de viktigste historiske begivenhetene i det 20. århundre: den russikse revolusjon.
Denne tegneserien forteller historien fra februarrevolusjonen til oktoberrevolusjone. Du får møte Lenin, Tsar Nikolaj, Stalin og andre sentrale skikkelser, og være med på hendelsene som endret historiens gang.
Fagprat: utenfor boksen er en perfekt gave for mennesker, dyr og romvesener i alle aldre. Vitsetegningene til Flu Hartberg har høstet lovord fra alle sjikt i befolkningen, fra vanlige lesere så vel som kultureliten. Humoren hans når stadig flere. Fagprat: utenfor boksen samler noen av Hartbergs beste striper og tilfører også mye nytt. Tegningene i denne innbundne tabloidtrykksaken spenner fra det lattervekkende til det mer reflekterte, fra skarp satire til mer underfundige betraktninger.
I tredje del av Fremtidens araber begynner livet i den syriske landsbyen å tære på den lille familien. Riads mor lengter hjem til Frankrike, der skolene er bedre og det finnes supermarkeder. Faren, derimot, slites mellom ønsket om å være moderne og den syriske storfamiliens tradisjoner. Da han endelig får en jobb et annet sted, blir det ikke helt som familien har tenkt....
Riad Sattouf (f.1978) er en fransk tegneserieskaper og filmregissør, født i Paris og oppvokst i Libya og Syria. Han har i løpet av en femten år lang karriere utgitt en rekke markante tegneserier, blant annet Pascal Brutal og La vie secret de jeunes. Han har også regissert to spillefilmer. Fremtidens araber (del I) fra 2015 var hans første bok på norsk. Den vant den norske SPROING-prisen i oversatt klasse, så vel som Eisner-prisen i USA og Fauve d'Or i Angoulême i Frankrike.
"Hong Kong, 1918. En by fylt til randen av flyktninger, smuglere og eventyrere av ymse slag. Det er her Corto Maltese stifter bekjentskap med «De røde lykter». Hans oppdrag? Å kapre toget til den antibolsjevikiske admiral Koltsjak, som frakter Russlands keiserlige skatter etter tsarens død. Med livet som innsats trosser Corto gale krigsherrer, en livsfarlig hertuginne og mystiske agenter. Klarer han å unngå fellen til den vakre Shanghai Lil?"
"Denne boken inneholder et utvalg illustrasjoner og tegninger jeg har
produsert de 10 siste årene, sånn cirka. Jeg har hatt gleden av å tegne
for bl.a. The New Yorker, The New York Times, The
Washington Post, Rick and Morty, Det Andre Teatret
og Todd Terje.
Dessuten skravler jeg konstant fra perm til perm i et forsøk på å
forstå hvordan jeg egentlig jobber."
-Bendik Kaltenborn
"Arild er et blått esel med store briller. Og mange små og store problemer. Han er forelsket i Pernille, verdens peneste ku. Men liker pene kuer blå esler? Og dessuten: Det nærmer seg ferie, og han må ta toget, bare sammen med bestevennen Armand, en gris med sprø ideer. Kan det gå bra?"
Dette er andre bok om Arild (Ariol) på norsk. Med sjarmerende tegninger og herlige iakttagelser av hverdagslivet til en gutt i barneskolealder, er dette en supermorsom tegneserie med skyhøy gjenkjennelsesfaktor hos barn i alderen 5-10. Anbefales på det varmeste!
"Zelda 6 - allt är normalt handlar om skitjobb, graviditet och om klass. Och så det vanliga snusket och feminismen såklart."
"The history of feminism? The right to vote, Susan B. Anthony, Gloria
Steinem, white pantsuits? Oh, but there’s so much more. And we need to
know about it, especially now. In pithy text and pithier comics, A Brief
History of Feminism engages us, educates us, makes us laugh, and makes us
angry. It begins with antiquity and the early days of Judeo-Christianity.
(Mary Magdalene questions the maleness of Jesus’s inner circle: “People
will end up getting the notion you don’t want women to be priests.”
Jesus: “Really, Mary, do you always have to be so negative?”) It
continues through the Middle Ages, the Early Modern period, and the
Enlightenment (“Liberty, equality, fraternity!” “But fraternity means
brotherhood!”). It covers the beginnings of an organized women’s
movement in the nineteenth century, second-wave Feminism, queer feminism,
and third-wave Feminism.
Along the way, we learn about important figures: Olympe de Gouges, author
of the “Declaration of the Rights of Woman and the Female Citizen”
(guillotined by Robespierre); Flora Tristan, who linked the oppression of
women and the oppression of the proletariat before Marx and Engels set pen
to paper; and the poet Audre Lorde, who pointed to the racial obliviousness
of mainstream feminism in the 1970s and 1980s. We learn about bourgeois and
working-class issues, and the angry racism of some American feminists when
black men got the vote before women did. We see God as a long-bearded old
man emerging from a cloud (and once, as a woman with her hair in curlers).
And we learn the story so far of a history that is still being
written."
"Set against the tumultuous political backdrop of late ’60s Chicago, My Favorite Thing Is Monsters is the fictional graphic diary of 10-year-old Karen Reyes, filled with B-movie horror and pulp monster magazines iconography. Karen Reyes tries to solve the murder of her enigmatic upstairs neighbor, Anka Silverberg, a holocaust survivor, while the interconnected stories of those around her unfold. When Karen’s investigation takes us back to Anka’s life in Nazi Germany, the reader discovers how the personal, the political, the past, and the present converge.
Full-color illustrations throughout.Rendered in a kaleidoscopically and breathtakingly virtuosic visual style that combines panel sequences and montage, Emil Ferris’ draftsmanship echoes the drawing of Otto Dix, George Grosz, and Robert Crumb. My Favorite Thing Is Monsters is a revelatory work of striking originality and will undoubtedly be greeted as the debut graphic novel of the year."
"Musician, novelist, poet, actor: Nick Cave (b. 1957) is a Renaissance man. His wide-ranging artistic output - always uncompromising, hypnotic, and intense - is defined by an extraordinary gift for storytelling. In Nick Cave: Mercy on Me, Reinhard Kleist employs a cast of characters drawn from Cave’s music and writing to tell the story of a formidable artist and influencer. Kleist paints an expressive and enthralling portrait of Cave’s childhood in Australia; his early years fronting The Birthday Party; the sublime highs of his success with The Bad Seeds; and the crippling lows of his battle with heroin. Capturing everything from Cave’s frenzied performances in Berlin to the tender moments he spent with love and muse Anita Lane, Kleist’s graphic biography, like Cave’s songs, is by turns electrifying, sentimental, morbid, and comic - but always engrossing."
Legg produktene du ønsker i handlekurven og gå til kassen for å betale.
Du kan også lagre handlelister til senere bruk - eller dele dine lister med andre.
Les våre betingelser.
Vi godtar
Eller vi kan sende faktura.