- se flere aktuelle bøker fra Tronsmo »
KJØP DEN NÅ!
KLUBBEN

Av:
Matilda Gustavsson

Tips en venn om denne boka:

KLUBBEN

Han hadde vært omgitt av rykter om overgrep i årtier. Den velkjente kulturprofilen hvis prestisjefylte klubb tiltrakk seg medlemmer fra Svenska Akademien, klubben der kunstnerskap ble født og døde. 21. november 2017 ble journalisten Matilda Gustavssons reportasje om kulturprofilen publisert i Dagens Nyheter. Atten kvinner vitnet om voldtekter, trusler og trakassering. Dette ble begynnelsen på en rekke hendelser som skulle få en av verdens tyngste kulturinstitusjoner til å slå sprekker for åpen scene. I Klubben utdyper Matilda Gustavsson sin granskning av makten i kulturverdenen og av grensen for hvor langt man kan gå i kunstens navn. Hun skriver om tiden omkring publiseringen, etterspillet der kulturprofilen blir dømt for voldtekt og om motsetningen i Akademien.

Utgivelsesår: 2019
Forlag: Pilar forlag
Innbundet: ja
Sidetall: 239
Isbn nr.: 9788293516323
Språk: NO

Emneord:
Reportasje
Essay

HANDLEKURV

Handlekurven er tom

Legg produktene du ønsker i handlekurven og gå til kassen for å betale.

Du kan også lagre handlelister til senere bruk - eller dele dine lister med andre.

Les våre betingelser.

Vi godtar

Eller vi kan sende faktura.