- se flere aktuelle bøker fra Tronsmo »
KJØP DEN NÅ!

NO LOGO (UK)

En ny generasjon kritiske forbrukere er i ferd med å utfordre kommersialismen med dens egne våpen. Journalist og mediakritiker Naomi Klein har fulgt i den anti-kommersialistiske aksjonismens fotspor, og viser hvorfor og hvordan det hensynsløse forbrukspresset skal stanses. Boka avdekker sviket mot informasjonsalderens sentrale løfter: valg, interaktivitet og økt frihet. Den er både kulturell analyse, politisk manifest, sosiologisk avhandling og designhistorie. Naomi Kleins bok er blitt karakterisert som en anti-globaliseringsbibel og en aktivistbibel, og påstandene er kanskje ikke grunnløse. Men mest av alt er boka det felles referansepunkt som man sammen kan starte fra i diskusjonene og debattene rundt globaliseringen. No logo er kanskje ikke den beste innen feltet, men det spiller liten rolle - den danner en felles referanseramme som åpner debatten for nye meningsfeller og meningsmotstandere. Et nødvendig kjøp med andre ord. "The Das Kapital of the growing anti-corporate movement" - The Observer. "Energetic and optimistic, Ms. Klein incarnates her generation's reinvention of the North American Left" - New York Times.

Utgivelsesår: 2010
Forlag: Fourth Estate
Innbundet: nei
Sidetall: 512
Isbn nr.: 9780007340774
Språk: UK

Emneord:
Politikk

HANDLEKURV

Handlekurven er tom

Legg produktene du ønsker i handlekurven og gå til kassen for å betale.

Du kan også lagre handlelister til senere bruk - eller dele dine lister med andre.

Les våre betingelser.

Vi godtar

Eller vi kan sende faktura.