Hva er journalistikk? Hva består egentlig journalistens arbeid i? Med disse grunnleggende spørsmålene som utgangspunkt tar den svenske journalisten Göran Rosenberg (Det tapte landet) for seg journalistikkens tilstand i dagens kommersielle medieverden. Idag skal reportasjene selge aviser, og med denne nye vektleggingen har orienteringen mot ideer som styrte tidligere tiders journalister blitt erstattet av mer tekniske krav om profesjonalitet. En kritisk bevissthet om forskjellen mellom journalistikk og reklame, tydeligere individuelle journaliststemmer og slutt på å løpe i flokk er blant remediene Rosenberg anbefaler i denne høyst aktuelle boka.
Utgivelsesår: 2003
Forlag: Aschehoug
Innbundet: ja
Sidetall: 218
Isbn nr.: 8203207138
Språk: NO
Legg produktene du ønsker i handlekurven og gå til kassen for å betale.
Du kan også lagre handlelister til senere bruk - eller dele dine lister med andre.
Les våre betingelser.
Vi godtar
Eller vi kan sende faktura.